• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Michaelsvensson

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
15 Juni 2017
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Du bör begära omprövning av skuldsanering
Direkt när jag byter jobb då, antar jag.

Kontaktar de arbetsgivaren då för att konfirmera inkomst? Eller hur funkar det? Kanske inte det som är mest nice när man är ny. Därav frågan.

Tack för svar!


//M
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Michaelsvensson

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
15 Juni 2017
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
”Om ditt beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft, det vill säga inte längre går att överklaga, får du tillbaka pengarna direkt från Skatteverket”

Du bör väl meddela din nya inkomst så snart det går. Antar du har en provanställning först, med tanke på att du har din nya lön redan då så är det rimligt att meddela det direkt
Tack för svar!

Yes 6 månader prov/visstid.

//M
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Direkt när jag byter jobb då, antar jag.

Kontaktar de arbetsgivaren då för att konfirmera inkomst? Eller hur funkar det? Kanske inte det som är mest nice när man är ny. Därav frågan.

Tack för svar!


//M
Det kommer dom inte att göra.
Dom kollar din inkomst från Skatteverket om dom vill det, arbetsgivaren rapporterar in lönen månatligen till Skatteverket
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Det kommer dom inte att göra.
Dom kollar din inkomst från Skatteverket om dom vill det, arbetsgivaren rapporterar in lönen månatligen till Skatteverket
Och det gäller att det man anger stämmer överens med det arbetsgivaren rapporterar till Skatteverket, jag blev tvungen att förklara och visa bevis på en diff på under 200:-.. vilket jag kan tycka var lite udda med tanke på att jag har skulder på nästan 2 miljoner och dom redan räknat ut att jag inte har något betalningsutrymme alls…
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Direkt när jag byter jobb då, antar jag.

Kontaktar de arbetsgivaren då för att konfirmera inkomst? Eller hur funkar det? Kanske inte det som är mest nice när man är ny. Därav frågan.

Tack för svar!


//M
De kollar ingenting utan det är dina uppgifter som gäller. Om du redan nu vet att lönen höjs så hade jag omprövat direkt då det är lång handläggningstid.
 

Michaelsvensson

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
15 Juni 2017
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Och det gäller att det man anger stämmer överens med det arbetsgivaren rapporterar till Skatteverket, jag blev tvungen att förklara och visa bevis på en diff på under 200:-.. vilket jag kan tycka var lite udda med tanke på att jag har skulder på nästan 2 miljoner och dom redan räknat ut att jag inte har något betalningsutrymme alls…
Hmmm konstigt! Då man ska tjäna ganska mycket mer för att de göra nya beräkningar.

Tack för svar!

//M
 

persson1

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
25 Augusti 2019
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej!
Om man får godkänd skuldsanering och lyckas sedan få arvode, vinna på lotto eller något liknande. Vad gör man då? Känns väl inte som att man får någon nerkortad tid? Kan kronofogden kolla upp ens bankkonton? Det här är teoretiskt just nu, men säg man har en skuld på 500k och har skuldsanering och sedan får in säg 100k från arv. What to do?

Tacksam för svar
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Hej!
Om man får godkänd skuldsanering och lyckas sedan få arvode, vinna på lotto eller något liknande. Vad gör man då? Känns väl inte som att man får någon nerkortad tid? Kan kronofogden kolla upp ens bankkonton? Det här är teoretiskt just nu, men säg man har en skuld på 500k och har skuldsanering och sedan får in säg 100k från arv. What to do?

Tacksam för svar
Då begär man omprövning
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp